Nu kör vi öppna nomineringar!

Söndag 8 oktober 2017

Nu kan du påverka vilka som skall stå på valsedlarna till kommunvalet 2018. Vare sig du eller den du föreslår behöver vara medlem i Liberalerna. Du kan föreslå dig själv. Det viktiga är att den du föreslår är någon du har förtroende för. Någon som du tror tillsammans med oss kan göra en bra insats för vår kommun.
Du behöver inte fråga den du föreslår om hon/han ställer upp, det kommer vi att göra i nästa steg. Självklart har alla nominerade därefter möjlighet att själva välja om det känns rätt att gå vidare som kandidat.
Du kan lämna flera förslag. Nominera senast den 1 november 2017!
Förslag lämnas till Kristina Gunnarsson på mail: kristinaestrid.gunnarsson@gmail.com eller mobil 0706-294528
Eller Olof Rydler på mail: olof.rydler@tele2.se

Därför genomför Liberalerna i Vårgårda öppna nomineringar!

Vi vet att det finns många människor som inte ser sig som politiker, men somskulle kunna göra skillnad och bidra till ett bättre samhälle. Därför ger vi nu alla i Vårgårda möjligheten att nominera den eller de personer som man tycker skulle passa som Liberala politiker.
Många tvekar inför att ge sig in i politiken. Man kanske har förutfattade meningar om hur en politiker bör se ut och vara. Det vill vi ändra på. Vi inom Liberalerna tycker att det är viktigt med mångfald och att alla får chans att göra sin röst hörd. Hjälp till i det arbetet! Nominera!

Det här händer när du nominerat din kandidat
Den 1 november avslutas nomineringsprocessen.
Din nominerade kandidat kontaktas av nomineringskommittén.
Om hon/han accepterar att nomineras blir din kandidat medlem i partiet.

Välkommen med dina nomineringar!